SEO vine de la search engine optimization, și înseamnă optimizare pentru motoarele de căutare. Când căutam ceva pe Google, acesta afișează o listă de website-uri aranjate în funcție de rank-ul acestora. SEO ajută la creșterea factorului de rank și implicit la o poziționare cât mai bună pe motoarele de căutare.
Se stabilesc cuvintele cheie principale, după care se va adapta conținutul și alte secțiuni de pe site (titluri, imagini, meta-descrieri).
Obținerea a cât mai multor link-uri relevante către site, prin diverse metode (distribuirea conținutului pe Social Media, articole de blog, comunicate de presă etc.)
Spre deosebire de majoritatea metodelor de promovare, optimizarea SEO oferă rezultate pe termen lung. Obținerea unei poziții cât mai bune pentru anumite cuvinte cheie în motoarele de căutare oferă website-ului notorietate.
În plus, prezența pe prima pagină Google oferă utilizatorilor un plus de încredere. Acest lucru ajută la creșterea ratei de conversie și are un impact pozitiv asupra vânzărilor.